torsdag 14 mars 2013

Längst ut på kanten...

...av bordet men ändå mitt i det ljusa burspråket. Där sitter jag och bloggar...
...på en av stolarna som vi fått av svärföräldrarna...
...på bordet vi hämtade hem från Danmark (där alla broavgifter blev dyrare än själva bordet)...
...framför kandelabern med plats för 9 ljus som jag vill byta ut mot en mer antik...
..under majolikalampan, ej elektrifierad, som vi tänder om vinterkvällarna...
...invid de gröna favoritkrukorna...
...och framför den absoluta favoritlampan, kitschig intill bristningsgränsen!
Här sitter jag om kvällarna och dokumenterar resan genom renovering och projekt. Hoppas att den fortfarande finns tillgänglig när våra barn blir stora. Tänkt vilket alla tiders familjealbum detta blir.


3 kommentarer:

  1. Skönt att sätta sig och vila och gå igenom projekten teoretiskt också, bloggen är bra till mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har försökt nå er angående er 3:e plats i vår tävling Årets inredningsblogg på Hus & Hem. :)
    Mejla gärna mig så jag kan ordna så att ni får ert pris!
    Tack o grattis! Ebba, webbredaktör Hus & Hem
    ebba.zettergren@formapg.se

    SvaraRadera
  3. Härlig plats att blogga på! Och den där favoritlampan var ju bara för snygg, eller kitschig :)
    Kram Monica

    SvaraRadera