fredag 15 mars 2013

En mopps i krås

De här kuddfodralen fick jag i julklapp av min svägerska...2011.

Varför de blivit liggande så långe...det kan förstås ha lite att göra med att vi har haft totalrenovering större delen av 2012.
Fast ska jag vara helt ärligt så berodde det nog mest på att jag inte orkade sy de där smala innerkuddarna. Jag löste det helt enkelt med att proppa stoppningen rakt ner i kuddvaret och försiktigt dra igen dragkedjan så att inte luddet skulle fastna där.
Jag älskar verkligen de här kuddarna
Vi fyllde dem med "Gossedjursblod" som Milion kallar det.
Nu återstår bara att hitta rätt plats åt dem, ett ganska angenämt uppdrag.

2 kommentarer:

  1. Fina kuddar! Ja det gäller att lägga dem där de passar in. Fin fåtölj den ser gigantisk ut.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tycker de passar bra i den lilla sängen :)

    Visst är det till slut så att man bara GÖR nåt för att kunna använda det man köpt eller fått men liksom inte hunnit fixa det sista med? Sen funkar det utmärkt och snart glömmer man bort att man fuskat lite.

    KRAM

    SvaraRadera