söndag 24 mars 2013

Äntligen Falu Röd

Jag har alltid velat måla med den faluröda färgen men har aldrig haft någon boning som passat sig för detta..förrän nu. Längst ner i hörnet av vår stora trädgård står den mest bedårande lilla trädgårdsbod, vilket idag inhyser våra två kaniner. Och i dag när vi tittade ut stod den där i solen (och iskylan) och ropade efter en ansiktslyftning. Äntligen fick jag införskaffa en jättepensel och blaffa på med färg, sådär som jag alltid föreställt mig att man bör måla med faluröd.

Måla mig, ta hand om mig, byt den här ruttna dörren!


Riktigt, riktigt dålig dörr...
Alla ruttna brädor av.
Det är en viss tillfredsställelse i att återanvända material som funnits i huset. De här brädorna sparade vi när vi rev ner väggen mellan de små förråden i källaren. Nu blev de ny dörr.

Det blir inte mer vår än man gör sig, snorig och kallt men dock solsken.

Nya röda väggar och vita knutar. 
Gamla dörren blev ved och sprakar i skrivandets stund i kakelugnen.

2 kommentarer:

  1. Men så söt! en trädgårdsbod med glaserat taktegel? fancy må jag säg =)Det är nog många dörrar som blivit dåliga på det sättet, när det stänker upp från marken. Jag testade att lägga sten utanför, men det funkade sådär. Fick bli hängrännor istället... Förresten, om ni inte vill byta foder kanske man kunde satt en skurkloss nederst?

    SvaraRadera
  2. Vilket litet sagohus... det blev jättefint!

    SvaraRadera