lördag 4 juli 2015

Det blev en till...

...rabatt. Den växte liksom fram där när jag la upp gruset.

Så i dag kom jorden på plats, lite sena frön petades ner, och de växter som satts sedan tidigare har otroligt nog tagit sig i värmen...med kraftig stödbevattning.

30 påsar jord
Förlåt fjädringen...
#cliotransformers
Och sen kan alla ni seriösa trändgårdsanläggare slå er för pannan nu och tänka:

"Men gud vad gööööör hon??!"

Ni kan gräva bort gräset, ni kan vända jorden, ni kan sila bort eventuella rötter... Och sen kommer jag slå mig för min panna åt er tillbaka när ogräset börjar frodas. För tro mig, jag har gjort det också. OCH jag har seriöst prövat att bara lägga dagstidningar över befintligt gräs och jord på och vet ni...det är 100 bättre, smidigare SAMT mindre ogräs. Växer som tusan ovanpå gör det. Rötterna tar sig ner, ogräset tar sig inte upp.

Jag kommer aldrig ge mig på något annat. Och är det dessutom 30 grader varmt räcker det med att asa 30 påsar jord för att bli helt slut. Att gräva bort...hahaha, glöm det.


Häpp
 Och sen får man lite värmeslag...och då tar man en vända i sin älskade trädgård. Typ världens bästa semesterresa, ett varv runt huset. Det är en sån tillfredsställelse när man vet att här bara fanns tujor och gräs för 3 år sedan. Alla rabatter och lister, alla spaljeér och pergolor...tusan vad jag har slititgt för att det ska frodas och klättra växter överallt. Och nu är de här, nu exploderar det i färger och dofter.

Krassen blev perfekt! Precis så hade jag föreställt mig...tänk va, det blev som jag tänkt mig!!
Galet frodiga köksträdgården.
Bor du i närheten och vill ha potatis...kom förbi! :)

Och de sista fläderblomsklasarna åkte ner i saftkaret.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint! Vilket jobb du har lagt ned - beundransvärt!

    SvaraRadera
  2. Nice! Vad fint med klängrosen som ett O på väggen. Skönt att jobba med kroppen, sånt gillar jag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera