fredag 10 januari 2014

Förvaring av ek

Jag fick den bästa av julklappar, en elektrisk värmefilt. Hela familjen slåss snudd på om den, människor som djur. Den är gudomlig att krypa ner under när det är grått och kallt ute.

Det lilla kruxet är bara det att den är lika ful som ljuvlig. Den kan under inga omständigheter ligga framme när man inte använder den...för den som är löjligt petig med estetiken som jag är. 


Därmed infann sig tillfället att inhandla ett näpet litet 1800-tals skåp i ek. Perfekt förvaring för en elektrisk värmefilt och som klippt och skuret för att stå bredvid vår soffa.


Prytt av det finaste hjärtat jag fått av svärmor.

3 kommentarer:

  1. Smakfull och elegant förvaring. Lite skillnad mot min idag på bloggen, Ha, ha! Tänkte på dig idag när tidningen Hem& Antik kom. Har ni varit med där? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra !
    Tack snälla för din kommentar hos mig så jag hittade till dig !
    Dreglar redan över ditt vackra blombord och fantastiska hem !
    Fontänen är köpt hos Tant Grön i Vintrosa - om du kontaktar dom kan dom säkert lotsa dig vidare.
    Grattis till månadens blogg i Lantliv !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Åh herregud min skapare vilken underbar blogg. UTAN vitmålade golv och svartvita kuddar. Var har du varit så länge?

    SvaraRadera