tisdag 30 april 2013

Spaljén som nästan kostade mig förståndet

Det är dags att börja dela upp trädgården i mindre rum med väggar, portaler och markeringar. Vi har gjort en hel massa men det ser å bedrövligt dråkigt ut med uppmurade lecablock så visning av det får vänta tills de är upputsade och vi har kommit lite längre.

Men lite tid för att "slänga ihop" en spaljévägg unnade vi oss i helgen, som andra slänger ihop en sockerkaka ungefär.

Innan spaljén
VAD kan man göra för att pimpa en sådan här?!
Inte mycket, men lite räcker faktiskt i det här fallet.
Gräslig.
3 ägg...
...och 150 gram smält smör. 
4 stora sektioner, varje liten pinne har fyra sidor med pilliga hörn och vrår. Jag målade i nonstop i hela söndagen och det höll nästan på att kosta mig förståndet...helt ärligt. Jag hann lyssna på två ljudböcker innan jag var klar.
Glöm inte att den har två sidor...
"Skam den som ger sig" tänkte jag snubblande nära att tappa förståndet.
Och vårskymningen föll och de andra gick in och åt middag...
I spaljen ska det klättra björnbär och röda rosor. Runt pumpen ska det slingra upp kaprifol, vad som helst bara det växer fort och är tåligt...och gömmer bra.
Men tusan det blev bra, det var värt en sliten småbarnsmammas förstånd.

3 kommentarer:

  1. Så fint att skapa rum i rummen... Härligt att dölja värmepumpen i kaprifol. Vi har en likadan ful rackare som ska bli dold... Bra jobbat! Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hoppas du vaknat med förståndet i behåll, jag gissar att du såg diagonaler när du slöt ögonen igår...nu fick småbarnsmamman i alla fall lön för mödan, det blev superbra, så fint! Jag gillar idén att dela upp trädgården i olika rum och nu är ni verkligen på gång. Smart att dölja värmepumpen också.

    Önskar er en fin första maj!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Investera i en färgspruta. Finns billiga bra. Spar mycket sinnesro :-)

    SvaraRadera