tisdag 13 augusti 2013

Katalognummer 81 Bord, barock stil, 1900-tal

Vi ropade hem det perfekta bordet till vinterträdgården på auktion i söndags. Med en bil som har tid för operation på verkstaden i veckan och med lånat släp snigelkörde vi således till Helsingborg för att plocka hem storvinsten.

Det är alltid med lysten blick man kliver in i en auktionskammare. Jag vet att allt som står där redan är sålt och väntar på att hämtas så jag hetsäter liksom med blicken. Stryker fort över hela lokalen, synnerligen effektiv. Scannar av och grämer mig för att i stort sett allt var snyggare i verkligheten än på bild och att jag hade behövt varenda grej där inne.

Och jag vet att ni scannar av bilden på samma sätt nu...
Och där står det!

På väg hem, en ganska vacker resa om än långsam.
Bordet på plats och stolarna som stått och väntat i källaren uppkånkade.


Bättre frukostplats än så här kan jag inte tänka mig!





2 kommentarer:

  1. Ja, vad ska man säga? Perfekt kanske, kan det passa? Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj. Som en glasveranda ur en riktig sekelskiftesdröm, brunt och vitt och tegel, härliga orientaliska tyger och sommargrönska. Det är väldigt vackert och mysigt på samma gång. Hur har ljuset i köket påverkats av inglasningen? Hur känns plasttaket? Smälter det in bra?

    SvaraRadera