lördag 2 augusti 2014

Nya hönsgården

 När hönorna blev lite fler utökade vi ytan i hönsgården och la ner lite kärlek och estetik den här gången. Faluröda stolpar med vita knoppar, en riktig grind och rejäl ståhöjd under fläder- och hasselträd.

Och kaprifolen slingrar sig exakt så som jag tänkte kring nya portalen in till grusplanen framför…det är ju sällan växter lyder menar jag så därför ville jag poängtera det.

(Och ändå ska de bara ut och springa löst i trädgården, står otåligt och kacklar vid dörren om vi inte genast släpper ut dem på morgonen)

Före ( i december)
Efter
Elma går in för att "kela" med hönsen.

Ja, så mysigt hönan ser ut att ha det, hon njuter verkligen...
Men världens snällaste hönor är det, absolut.
"Jag låter henne hållas, hon släpper ner mig och går snart"

1 kommentar: