söndag 14 oktober 2012

Loppis

Jag har varit galet loppissugen hela veckan så i lördags traskade jag och Elma upp till Erikshjälpen i Åkarp, ett aldrig sinande ställe för fynd!


14 hyllor med småprylar... Jag går alltid härifrån med känslan av att ha missat något.

Min fynd, förutom ett par täljknivar som inte var så fotogenique.
Stor burk av Marianne Westman från Rörstrand. 

Vi hittade också ett gammalt julmagasin från 1940-talet. I det fanns dessa ljuvliga reklamsidorna för spissvärta och tvål. Jag skar försiktigt ut dem och nu klär de insidan på våra köksskåp.





2 kommentarer:

  1. Vilket fynd!
    Ett MW krus. Vi samlar ju som sjutton på denna uderbara formgivare. Men hittar sällan på loppisar.

    SvaraRadera
  2. Jag vet!:) Men så är detta världen bästa loppis. Lugnt och fint, ingen hets och fullproppat med dyrgripar!

    SvaraRadera