onsdag 25 april 2012

Vårta tre eldstäder

Vi har börjat förbereda för våra tre eldstäder, en kakelugn och 2 antika kaminer. Till jobbet anlitar vi kakelugnsföretaget "E. Henrikson" vilka vi kan ge våra varmaste rekommendationer. Mycket professionella och seriösa hantverkare!


Vi förbereder kakelugnsmakarnas ankomst genom att göra väggen helt fri från brännbart material

Foten på plats

Denna fantastiska pjäs hittade i kakelugnsmakarens verkstad när vi skulle köpa kakelugnen. Vi klippte till direkt! Troligtvis är det en fransk kamin som användes för att rosta kaffebönor.

Och här ska den vita kaminen stå, i vårt framtida sovrum på tredje våningen.


Här är allt förberett för en vacker hög kamin som ska sprida högsta möjliga kökstrivsel

Kaminen till köket köpte vi hos Qvesarum, en oas för oss som älskar byggvård.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli sååå spännande att följa er renovering!

    Lycka till önskar Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Mitt namn är Frida Ekman, jag hittar inte någon mailadress till dig, så jag skriver här istället. Vilket fantastiskt hem ni har. Jag skulle hemskt gärna vilja komma i kontakt med dig om ett eventuellt hemma hos reportage. Har du lust att maila mig på frida.ekman (at) gmail.com?

    Vänliga hälsningar
    Frida

    SvaraRadera