måndag 24 februari 2014

Första vårdagen och evighetsplank

Den underbara helgen med det ljuvliga vädret spenderades naturligtvis utomhus, med evighetsgörat att sätta upp plank tillika stommen för den kommande pergolan. Vi är uppe i 22 meter och än är vi inte klara...



Kaffe och kaka uppdukat på tillfälligt lutande torn i Pisa.
Vi har alla ett bygge att sköta.
Valda delar av vår djurfamilj gjorde oss sällskap. Kaniner på grönbete, hönor som lapade vårsol och hundvalp som dissekerade en boll. Hamstrar och fina innekatten fick stanna inne, i väntan på att kattgården ska stå klar.



Nu väntar vi på att fler djur ska befolka gården i de här!

Och tvätten torkade på ett kick i den varma vårvinden.
Inte nog med att planket är ett evighetsgöra, mina trädgårdsgångar…jag får inte riktigt till det! Gruset blir inte heller bra, det skvätter över kanten mest hela tiden och blir liggande i gräsmattan. 
Ölandssten är bra. Hittade några bitar i min stenhög att pröva med…hmmm, hur skulle det bli om…

Spontant och oplanerat vårprojekt 2014?

2 kommentarer:

  1. Det tar sin tid att sätta upp saker i tomtgräns, står ju ofta en del annat där redan. Det är ett bra ställe för en pergola, att lägga den mot ett staket, man gör ju liksom redan grunden. Jag har ett lite liknande på g, men det ska muras stolpar för den och förhandling pågår om hur många stolpar det blir. Nej, troligen inte öppen trädgård, har åtagit mig ett litet akademiskt projekt, enbart för mitt höga nöjes skull, men det kommer suga åt sig tid. Jag tror inte att jag hinner få ordning på jorden i tid för att hinna plantera om pionerna, och då kan det lika gärna vänta till hösten. men vi kan ju ha en specialvisning för åkarpsbor =)

    SvaraRadera
  2. Det är det här jag gillar med våren, alla kommer ut efter vintern och det blir aktiviteter i varenda buske. Och ni är tillsammans, vuxna, barn och djur. Vilken härlig familj!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera