söndag 6 december 2015

En himmelsäng till en ängel

Jag har fått en ängel till låns i 8 år nu. Denna fantastiska lilla människa.

Klart hon ska ha ett stycke himmel i födelsedagspresent.  Klart hon ska.

Fantastiska antika och fodrade tyger inropade för en spottstyver på auktion
Samlade inköp, nu blir det "pyssel"
Färgen i taket lossade, förstörde ytterligare ett par byxor när jag i min enfald inte bytte om innan jag målade om. De medskickade skruvarna var mesigt korta, skenan vred och vände sig precis som den ville (inte som jag ville med andra ord).
Hålla skena med huvudet när man använde händerna för att borra.

Irritationen steg, svordomarna osade, humöret rasade.


Då är det tillåtet för ensamma mamman att vina...
 Och så fixade det sig. Vet ni, allt fixar sig, alltid. Om det beror på vin eller ett oändligt envist jävlar-anamma vet jag inte...

Så i morse när lilla skrållan skuttade upp och tumlade ner till sitt rum (som varit hemlighetsfullt stängt under gårdagen) så stod verket färdigt.


Födelsedagspresent: 1 st himmelsäng


4 kommentarer:

  1. Fantastiskt och helt makalöst!
    Heja dig,
    ha en bra dag!

    Ps. Återkommer till din blogg nu och då och tycker att den utgör en härlig kontrast till alla likformade monokroma hem (som jag också gillar, bara inte riktigt lika mycket).

    SvaraRadera
  2. Men nu! jag har gluttat in här varje dag sen ditt senaste inlägg! hoppas hela tiden på att du har uppdaterat med något nytt och fint. dina inlägg är fantastiskt fina.
    Kom igen! kaffet smakar inte lika bra som när jag inte får titta på dina inlägg samtidigt och så, allt gott!

    SvaraRadera
  3. Saknar oxå dina inlägg. Hoppas att du hittar lusten snart igen!

    SvaraRadera
  4. Sluta inte blogga, jag som just hittat din blogg och sträckläst den. :)

    Blir så inspirerad och sugen på att fortsätta blogga själv och nu j-klar ska här sättas igång i trädgår'n.

    Kram från Maria/Javabönan
    javabonan.blogspot.com


    SvaraRadera