onsdag 20 november 2013

Vinterförvaring i fruktlådor

I bilen hem från helgens auktion följde bland annat ett par gamla fruktlådor för vinterförvaring med.

I dag jobbar jag hemma. Då kan man göra annat än att sitta och prata recept och smärre bravader med kollegorna i matsalen. Istället kan man äta en macka i förbifarten och spendera tiden med att rulla in vinteräpplen i tidningspapper och snyggt paketera dem i de nya fruktlådorna i "trädgårdsrummet". Jag är nog bättre på att umgås med äpplen tror jag.




Underbara trädgårdsrummet där man får vara i fred (fast det är ganska kallt så man sitter inte här länge).
Här ligger sommarens lökar och sover i väntan på vår.

Fast med min husmoderliga fingertoppskänsla kommer väl samtliga ha ruttnat innan jul.



2 kommentarer:

  1. Nej då, dom kommer inte att ruttna i ert fina trädgårdsrum. Du ska veta att jag är sååå avundsjuk på att ha ett rum där man kan förvara knölar, pellisar, äpplen och annat. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tror också de kommer att klara sig, kylan gör att de håller bra. Gå igenom dem någon gång då och då och plocka bort om någon enstaka ruttnat så den inte "smittar" de andra. Jag har lagt våra på vinden på äggkartonger i ett lager bara, finns ju plats och det funkar också bra.

    Kram Eva

    SvaraRadera