onsdag 27 november 2013

Krona av hjort

Kanske är det egentligen ganska makabert, i synnerhet med tanke på att jag är vegetarian av djurrättsliga skäl, men jag är förblindad av trendighet och engelsk-biblioteks-stil.
(Troligen har också den här hjorten levt ett bättre liv än många slaktdjur gjort.)

Inropad för billig peng (för att vara just så trendigt) men fäst i en ack så ful platta. Men lite fix och trix på det och "Häpp!", så hänger den plötsligt på en i mina ögon utomordentligt vacker platta.




"Hemmafix" kan ge så olika resultat...
"Jättefin mamma...fast lite läskigt" sa ungarna och skyndade förbi under dem.

4 kommentarer:

  1. Efter att ha levt ihop med en jägare i x antal år och väggarna fyllda av troféer så är jag anti, anti mot just sånt här. Efter mycket övertalande så skänktes hela samlingen bort. Men jag kan förstå din känsla av ett engelskt libary <3 Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, Pia! har vi för en gång skull olika smak, kort i taket. Du är galen som skänkte bort en samling!

      Radera
  2. Snyyyygt! Mina nyfyndade, efterlängtade älghorn tjänstgör just nu som adventsdekoration, men hamnar nog också i trappan sen: http://fasonblog.wordpress.com/2013/11/27/ge-mig-mer-jul/

    ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev att använda samma tapet som på väggen. Ja, Stort Grattis till os båda ;) jag måste ta mig tid och kolla igenom hela listan. Spännande att kunna hitta nya favoriter.

    SvaraRadera