torsdag 21 mars 2013

Vi öppnar lådan med påskpyssel

Varenda år är det likadant. Jag har en massa visioner om hur mysigt och fint, antikt jag ska göra till påsken..och så är den slut lagom till jag har fått fram allt fint pyssel.

I år har jag förvisso plockat fram det i tid, men jag har inte fixat det där riset än. Och det känns inte speciellt motiverande att fejka björkens musöron eller solvarma kycklingar när man fortfarande måste dra på sig vinterjackan när man ska pipa ut och hämta posten för att undvika kraftiga köldskador. Eller också är det just precis det vi behöver, lite fejkad vår...och massor av påskgodis.

Ett av helgens loppisfynd, en kyckling som egentligen har plats för salt och peppar men som jag
tyckte gjorde sig bättre som planteringskärl.
Alla fina små ägg som vi köpte förra året men som vi inte använde eftersom vi stor mitt i flyttpack.
(Det är inte klokt, vi har inte ens bott i vårt hus i 1 år än!)
Helgens andra loppisfynd, dessa fantastiskt bedårande äggkoppar!



När vi rev det hemska uthuset förra helgen vittnade ett av de 6 fågelbon vi hittade om tydliga spår av plundring...

Glad Posk önskar vi på Villavägen 3

1 kommentar:

  1. Fejkad vår och massor av godis är precis vad vi behöver :) Superfin liten salt o peppar kyckling som du planterat i! Här kommer frossas i ägg och godis och jag hoppas verkligen att snön på marken försvinner till påsken...det är nog med vinter nu!
    Kram Monica

    SvaraRadera