söndag 15 mars 2015

Totalt oglamoröst - sten

Inget piff, inga vackra stilleben, inget blurrigt filter.

I dag har det varit trädgårdsarbete hardcore och nu sitter jag och tröstar min rygg.

"Såja, såja...det som inte dödar härdar."

Före lunch åkte jag, i min lilla Clio (jag gör vad jag kan för att risa den, lyckas ganska bra tycker jag) och hämtade 4 lass av regelbundna tjocka kantsten. Här ska anläggas nya rabatter!

Ser inte så mycket ut för värden här men de blir perfekta!

Hann börja måtta lite med stenen, det här kan bli bra.
Och snart åker hönorna in bakom lås och bom för annars försvinner all nysådd på 5 minuter...
Sen en kort sväng och hämta upp ett par rör, här ska det frodas smultron
 Efter att ha gräddat pannkakor till ett helt kompani hungriga barn gav jag mig på eftermiddagens pass...intet ont anande. Kände ju redan att jag varit ganska flitig. Nu skulle jag bara "snabbt svänga över och hämta de där stenarna"

Oj...vad stora det var....och många
5 vändor oregelbundna sten.
De som skänkte stenen hade grävt upp hela framsidan och frågade snällt om jag ville ha lite elefantgräs, alovera och buskar också. Jaaaaa!!!

Så det blev 3 sådana här vändor också...
Jo, sedan hann jag spendera någon timme med att dammsuga och tvätta bilen...det behövdes. :)

"Den här bilen ska hem från Hornbach" lekte 8-årigen i går.
Det är mammas pojk det, lever ett liv där det är fullständigt självklart att det alltid är projekt på gång!

Nu jäklar, nu ska det bli nya projekt i trädgården. Attans, attans att det är söndag. Jag är projekt-hög!

1 kommentar:

  1. Wow det kommer bli så bra! Kul att du satte igång så snabbt efter att jag varit hos dig och vi snackade om trädgården. Har för övrigt satt samman ett planteringsförslag till uppfarten om det kan vara av intresse, men det är långt ifrån så spontant och villavägen3-igt som det detta blogginlägg visar. Hojta (0702244471) om du vill ha hjälp med något! Kram Emil

    SvaraRadera