tisdag 29 juli 2014

Gungastol

Gungstol blev till gungastol.

Har kikat runt länge efter en bra sittgunga till pergolan men inte riktigt hittat någon som föll mig i smaken…jo en som kostade 4000:- så den fick bero.

Så började jakten på en gungstol av rätt modell och form. Att bo i Skåne på sommaren och därtill vara loppis- och auktionsproffs underlättar det hela så inom loppet av 3 dagar stod den där, objektet som skulle förvandlas till gunga.
Lite dåligt samvete fick jag allt när jag såg tillverkar-farbrorns namn inbränt med brännpenna
i botten av stolen. 1989 svarvade och limmade han den här som jag utan pardon gått loss på med
såg och borrmaskin. 
Det färdiga resultatet. Lite lätt bakåtlutad så här kommer jag garanterat somna de sista semesterdagarna. 
Fungerar utan päls också
Ja, det är jättefult (!) med plasttak men så fick det bli för här ska jag gunga när det regnar.
"Jag vill provsitta!!!"
Sommarängel

1 kommentar:

  1. Men åååå, vilken lysande idé! Har tänkt att jag ska använda någon rejäl loppad pinnstol, men det har känts lite för vingligt om man vill sitta länge. Men det där såg ju rejält och stabilt ut! Tack för fint tips (och för fin blogg! Jag läser allt men är usel på att kommentera!)

    SvaraRadera