måndag 9 juli 2012

Fotografbarnen

"Ungar, kan ni komma ner och ta ett kort på mig när jag river ut golvet? Pappa är ute och målar fönster och jag ska ha till bloggen."

"OKEEEEEJ!!"

Tre ungar rasar nerför trappan för att först komma fram och slita åt sig kameran


"Nja, de är ju ganska suddiga. Ni får pröva att ta en gång till...ta med lite mer av golvet så att det syns vad jag gör, lite mindre av fönstret om det går."

"OKEEEEEJ!!"


"Fast...det är ju fortfarande suddiga. Ni måste vänta tills den lilla vita rutan har zoomat in och liksom har gjort det skarp, DÅ tar ni kortet."

"OKEEEEEJ!!"


"Men, vad gjorde ni nu då?!! Ta igen."

"OKEEEEEJ!!"


 "Då gör vi såhär, jag står helt still och ser ut som jag jobbar så tar ni kortet, så kan det inte bli suddigt. Men nu får ni skärpa till er för golvet är snart klart, jag har bara en spånskiva kvar nu."

"OKEEEEEJ!!"

"NU blev den bra mamma!!! Synd bara att du tittade ner..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar